Betaalmethoden
Hier kunt u vinden hoe u uw bestelling kunt betalen bij IkiPele. U kunt al uw bestellingen betalen met onderstaande betaalmethoden. Wilt u uw product de volgende dag in huis? Dan dient u voor 15:00 te bestellen. De betaling dient voor 15:00 te worden voldaan. Wanneer uw betaling via iDeal of mislukt kunt u het bedrag ook overmaken door het betalend van de factuur. Mocht u het geld overmaken, gelieve dit te melden per e-mail of telefoon.
Bankgegevens
IBANnr. NL60RABO0123150078
BIC: RABONL2u
Betaalmethoden
iDeal
Bancontact / Mister Cash
Per Factuur
Creditcard
KBC / CBC
Paypal
Giropay
Klarna
Belfius Direct Net
Bitcoin
Betalingsherinnering
Waarom heb ik een betalingsherinnering ontvangen?
Wanneer u een betalingsherinnering heeft gekregen, dan hebben wij voor (dat deel van) de betreffende bestelling nog geen betaling van u ontvangen. Nadat u betaald heeft, duurt het een aantal werkdagen voordat wij uw betaling verwerkt hebben. De verwerkingstijd is per betaalmethode verschillend. Meer informatie hierover vindt u onder het kopje terugstorttermijnen over facturen.
Wanneer krijg ik een betalingsherinnering?
U krijgt de betalingsherinneringen op de volgende termijnen wanneer u nog niet betaald heeft;
- 1e herinnering; 14 kalenderdagen na de besteldatum.
- 2e herinnering; 28 kalenderdagen na de besteldatum.
De eerste en tweede betalingsherinnering ontvangt u via e-mail. Wanneer het openstaande bedrag nog niet betaald is na 42 kalenderdagen na de besteldatum, wordt de factuur in behandeling genomen door het incassobureau.
Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar ik heb al betaald
Wanneer u een betalingsherinnering heeft ontvangen en u heeft de betaling langer dan 5 werkdagen geleden voldaan op rekeningnummer NL60RABO0123150078, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact op te nemen met onze klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, vragen wij u de volgende gegevens mee te sturen:
- Datum van betaling
- Het door u betaalde bedrag
- Rekeningnummer waarnaar u het bedrag heeft overgemaakt
- Het betalingskenmerk dat op uw afschrift vermeld staat
- De door u gebruikte bankrekening
- Naam van de rekeninghouder
Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar heb mijn artikel nooit gekregen
Als u het artikel niet heeft ontvangen en u toch een betalingsherinnering heeft ontvangen, dan vragen wij u vriendelijk contact op te nemen met onze klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, vragen wij u om altijd uw ordernummer bij de hand te houden. Aan de hand van uw ordernummer kunnen wij verder uitzoeken wat er aan de hand is met uw bestelling.
Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar heb mijn artikel teruggestuurd
Als u een artikel terug heeft gestuurd, duurt de administratieve verwerking daarvan 5 werkdagen. Na deze termijn komt de betalingsverplichting te vervallen. De ontvangen betalingsherinnering en de verwerking van de retour kunnen elkaar kruisen. Als u het artikel langer dan 5 werkdagen geleden retour heeft gestuurd, dan kunt u contact met onze klantenservice opnemen.
Ik heb een betalingsherinnering ontvangen, maar wil mijn artikel retourneren
De meeste artikelen die u bij ons gekocht heeft, kunt u tegen bepaalde voorwaarden retourneren binnen 14 kalenderdagen. Meer informatie over de voorwaarden en de retourprocedure vindt u onder het kopje retourneren. Als u een betalingsherinnering heeft ontvangen, dan heeft u het artikel langer dan 14 dagen in uw bezit en is retourneren niet meer mogelijk. De betalingsverplichting blijft dan bestaan en u dient de factuur te voldoen.
Ik ben laat met betalen, maar ik heb zojuist betaald. Moet ik jullie hierover informeren?
Uw betaling wordt automatisch verwerkt op de betreffende bestelling als u de betaling overmaakt met het correcte betalingskenmerk. Daarom hoeft u ons hiervan niet op de hoogste stellen. Houdt u altijd rekening met verwerkingstijd van 5 werkdagen. Hierdoor kan het voorkomen dat u toch een betalingsherinnering ontvangt. Deze kunt u dan uiteraard als niet verzonden beschouwen.
Hoe kan ik mijn betalingsherinnering betalen?
U kunt het openstaande bedrag overmaken op rekeningnummer NL60RABO0123150078, ten name van J.G. van Dooren B.V. (IkiPele) onder vermelding van het factuurnummer als betalingskenmerk. Wanneer u meerdere facturen voldoet, is het belangrijk dat u bij elke factuur het desbetreffende kenmerk vermeldt.
Ik heb geld bestemd voor IkiPele per ongeluk overgemaakt naar het verkeerde rekeningnummer, wat moet ik doen?
Als u de begunstigde kent, dan kunt u zelf contact opnemen met de begunstigde. Degene die uw overschrijving heeft ontvangen, kan dit bedrag vervolgens terugstorten op uw rekening. Als u de begunstigde niet kent of als het niet lukt om het bedrag terug te krijgen, kunt u contact opnemen met uw bank. Zij kunnen vervolgens optreden als bemiddelaar. Houdt u er wel rekening mee dat uw factuur nog openstaat en nog voldaan moet worden.
Informatie over facturen en betalingen
Waar vind ik informatie over mijn facturen en betalingen?
In uw account vindt u onder het kopje mijn bestellingen een overzicht van de recente orders.
Ik heb mijn factuur betaald, maar zie het bedrag nog open staan in mijn account
De verwerking van een betaling is afhankelijk van de gekozen betaalmethode. Elke betaalmethode heeft een bepaalde verwerkingstijd. Totdat de betaling is verwerkt binnen die termijn, staat het factuurbedrag nog open in uw account.
Hoe lang duurt de verwerking van mijn betaling?
Elke betaalmethode heeft een bepaalde verwerkingstijd. Hieronder vindt u een overzicht van de verwerkingstijd van elke betaalmethode.
Verwerkingstijd van 5 werkdagen:
- Acceptgiro
- iDEAL
- Vooruitbetalen
Verwerkingstijd van 10 werkdagen
- Maestro
Verwerkingstijd van 3 weken
- Creditcard
Ik wil graag een kopie van een factuur hebben, hoe kom ik daaraan?
Als u een kopie van uw factuur wilt hebben, kunt u dit doorgeven via de e-mail. Als u een e-mail stuurt met uw ordernummer en gegevens naar klantenservice@ikipele.nl, krijgt u van ons een kopie van uw factuur via de e-mail toegestuurd.
Kan ik een kopie van een factuur naar een ander adres laten sturen dan het eerder opgegeven factuuradres?
Als u na uw bestelling de factuur op een ander adres wilt ontvangen, kunt u een e-mail sturen met uw ordernummer, gegevens en het adres waar de factuur heen moet naar klantenservice@ikipele.nl. Als u dit telefonisch door wil geven, kan dit door te bellen naar +31 252 241251 en het te bespreken met één van onze medewerkers.
Hoe neem ik contact op over mijn facturen of betalingen?
Als u vragen heeft over uw facturen of betalingen, kunt u contact opnemen met ons. U kunt ons bereiken per e-mail via klantenservice@ikipele.nl en via de telefoon op +31 252 241251.
Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn, graag de volgende gegevens alvast bij u te hebben;
- Bestel – of factuurnummer
- Betaalde bedrag
- Datum van betaling
- Rekeningnummer waar u het geld naar over heeft gemaakt
- Betalingskenmerk
- De door u gebruikte bankrekening
- Rekeninghouder
Kortingscodes
Wat is een kortingscode?
Een kortingscode, ook wel vouchercode, is een code die recht geeft op een korting. Om hiervoor in aanmerking te komen dient u in het bezit zijn van zo’n code. Deze codes kunnen ter promotie worden verspreid op de website, Facebook of via de nieuwsbrief.
Hoe werkt de kortingscode?
U kunt de promotiecode invullen in het winkelmandje, in het veld Kortingscode. Klik vervolgens op “Toepassen”. De korting wordt verwerkt in het orderbedrag en het aangepaste totaalbedrag wordt direct zichtbaar.
Geldt de korting op alle artikelen?
Dit is afhankelijk van de lopende promotie. Wanneer de kortingscode wordt vergeven, staat er altijd vermeld hoelang deze geldig is.
Kan ik de kortingscode meerdere keren gebruiken?
De code kan éénmaal gebruikt worden.
Kan ik meerdere kortingscodes gebruiken in één bestelling?
Het is niet toegestaan om meerdere kortingscodes te gebruiken in één bestelling.
Terugstorttermijnen
Ik heb mijn artikel geretourneerd of geannuleerd, wanneer krijg ik mijn geld terug?
Als u de bestelling heeft betaald met iDEAL, dan kunt u het betaalde bedrag binnen 10 werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten. Als u heeft betaald met creditcard, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van 3 weken. Wanneer u tijdens het bestelproces gebruik heeft gemaakt van een kortingscode, wordt het volledige bedrag, minus de kortingscode aan u overgemaakt. Uw kortingscode is na deze bestelling vervallen en zal geen 2e keer gebruikt kunnen worden.
Ik heb per ongeluk geld naar IkiPele overgemaakt wat niet voor de IkiPele bestemd is. Wat moet ik doen?
Bedragen die niet gekoppeld kunnen worden aan een bestelling, worden teruggestort naar het rekeningnummer waar het bedrag van afkomstig is. Mocht u na 3 weken uw geld nog niet terug hebben, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Om u zo snel mogelijk van dienst te zijn, vragen wij u de volgende gegevens mee te sturen:
- Naam van de rekeninghouder
- Datum van betaling
- Het door u betaalde bedrag
- Rekeningnummer waarnaar u het bedrag heeft overgemaakt
- Het betalingskenmerk dat op uw afschrift vermeld staat
- De door u gebruikte bankrekening
Ik heb per ongeluk dubbel betaald of teveel betaald, krijg ik dit geld terug?
IkiPele stort teveel betaalde bedragen binnen 3 weken aan u terug. Mocht u na 3 weken uw geld nog niet terug hebben, neemt u dan contact op met onze klantenservice.